Friday

Pengguna PREPAID pon kene service TAX~~


Friday
Salam..

Mood malas arini. Kat opis tinggal aku sorang jek "jaga kedai"(jaga opis la~). Semua g Holiday Inn hotel, Glenmarie, Subang..ada event untuk semua shareholder. Aku di tinggalkan keseorangan ok..sentap:;:hihi~

Pepagi tadi masa on the way g keje aku dengar HOT FM. Diorang story pasal pengguna prepaid untuk henpon kene bayar service tax 6% berkuatkuasa 15/09/2011. So, korang jangan la terkejut beruk plak bila g topup kene bayar lebih. Kat bawah ni list bape korang kene bayar setiap kali topup :

rm3 - rm3.20
rm5 - rm5.30
rm10 - rm10.60
rm30 - rm31.80

rm60 - rm63.60
rn100 - rm106

 

Ok x?ok jela. Nak wat camnekan. Pastu hotfm call la salah sorang wakil dari Telco untuk explain nape kene service tax plak. So wakil tu jawab, sebelum ni semua pihak telco yang tanggung service tax untuk korang2 yang topup. So, semua pihak Telco dah setuju untuk kenekan service tax kat pengguna plak.**apende aku cakap ni berbelit2..huhu***

Papepon aku adalah salah seorang pengguna prepaid. Baru je tukar ke prepaid masa bulan puasa baru2 ni. Sebelum ni aku guna postpaid. Nape aku tukar prepaid???coz mengikut kajian, pas kawin sangatla xguna h/p.. jarang tol nak sms,mms & call incik suami walaupon free jek bape lama nak gayut ke, bape juta nak sms @ mms.. masa time bercintan dulu untung gila amik pakej ni..bayangkan RM80/month untuk bill aku & incik suami..berbaloi sangat2. Pas dah kawin n ada anak ni mmg jarang sangat nak guna h/p. Kalau penting je baru call @ sms. So, sangatla membazir bayar amount yang sama tapi xguna pon. Memandangkan incik suami dapat simcard company dia,lagila xgunanye nombor sendiri. Enpon aku di guna untuk amik gambo & video anak jek. Pastu upload kat facebook.. hehe~~

2 comments:

Acik said...

salam kenal dari kelab blogger BA

yup, tak patot, x patot!

sweet_pinky86 said...

tq acik...salam kenal gak..
blogger BA tu ape ek??hehee