Thursday

Buat 'BUKU MERAH"


Thursday
Salam...
Al sekian lamanya aku xbertapa kat blog aku ni...kemalasan melanda la...how??layan jela k...
sebenarnye cite ni dh lapok..baru nak publish kat cni..hehe`~
09/11/10 aritu aku g wat buku merah...ala...buku utk ibu2 mengandung tu...aku g wat kat Poliklinik Kesihatan Shah Alam, Seksyen 7...bangun tido lambat..so semuanya lambat lor..haha~kantoi..
aku gerak dari umah kol 8:00am..g breakfast dulu kat restoren dekat ngan umah aku..mmg tu satu2nye restoren melayu yg menepati citarasa tekak aku ye..huhu~~
Makan pnya makan, kol 8lebih baru gerak g klinik...adala dlm 9lbh sampai...
Sampai je klinik...makkk oiiii...punyala ramai org..hmm...sure lama ni...
Ok..xpe..tggu jela...bgtau nurse kat kaunter nak buka buku merah, so, dia bagi 2 buku merah n isi nama n semuala..pastu bg balik kat nurse tu..so, tibalah masa utk menunggu k...
Tunggu pnya tunggu, 3kali no kita akan di panggil.
First~ timbang berat badan, ukur tinggi
Second~ Nurse interview, cek tekanan darah, pastu kene amik darah
Third~ tunggu giliran utk amik darah...menda yg aku paling xsuka yek..penakut...tp xsakitpon..=)
forth~ g wat urine test
fifth~ nurse cek "breast" yek utk pastikan xde pape n ukur tinggi rahim...then dia wat appointment utk next month...pastu balikkkk~~hehe~~
Bertapa kat klinik tu adala dekat 3jam..incik suami sampai nak cari port utk tido...cian sayang~~
Tula first experience g wat buku merah..pasni dh leh berlagak k jawab org tanya cmne nak wat buku merah ni..heheehhehee~~

0 comments: